Redahan 2011(Part II)

Dalam LRT

Zaha: Kita x de member duduk kat Datuk Keramat ke?
Syahir: Eh, ade. Firdaus.
Zaha: Oo, ye ke, Faqir gtau ak die tumpang rumah Firdaus malam ni, before gerak ke BTN. Ce try tanye diorang ade masjid x kat Datuk Keramat.

Setelah beberapa kali try, call xdak berjaya. Lalu kami pon turun kat Datuk Kermat dengan hati yang penuh tawakkal, insyaAllah. Syahir tanya akak di kaunter tiket, ade masjid tak area sini. Alhamdulillah, akak tu cakap ade, dekat je. Lalu, berpandukan cakap akak tadi dan beberapa penduduk area sana, kami pun sampai kat masjid tu, masjid....(alamak, dah lupe plak name masjid tu).

Di Masjid

Elok je kami masuk, nampak signboard kecil menyatakan yang masjid akan dikunci pada pukul 10. Saya tengaok jam, eh, dah pukul 10.15. Tiba-tiba dua orang bermotor masuk, agaknya tok siak masjid ni kot. Si Hamidi pun menyatakan masalah kami dan hasrat untuk tidur di masjid itu malam ini. Alhamdulillah, dia bagi kami tidur di kawasan belakang tempat solat. Ok la tu, still ade karpet dan kipas. Sebenarnya masih ade lagi cerita selepas itu. Tapi rasanya cukup lah untuk setakat ini. Selepas berusrah sekejap, kami pon tidur. Lepas bangun qiam, solat subuh, pastu kami berpeluang untuk mendengar ceramah tentang kematian. Lepas tu, kami dapat breakfast di masjid dengan nasi lemak, orang masjid tu buat jamuan. Alhamdulillah. Finally, pada pukul 8.30 pagi, kami pun bertolak ke LRT datuk keramat. Disana, saya berpisah dengan mereka yang lain. Saya ke Gombak, yang lain ke Low Yat.

Sekian, wassalam.

0 comments:

Post a Comment